Naplaćeno vam je ono što niste kupili. Šta onda?
Sigurno vam se bar jednom desilo da primetite da je neki artikal na računu otkucan više puta, iako ste uzeli samo jedan komad. Na licu mesta nije teško dokazati čega ste koliko kupili, ali šta ako dođete kući, pa tek onda shvatite da u novčaniku imate manje para nego što ste mislili?!
Praksa pokazuje da se takve situacije neretko završe svađom, jer prodavac neće da prizna grešku i ne želi da snosi troškove. Drugi i dosta ređi ishod je da na kraju ipak dobijete novac, ali uz dosta strpljenja i ubeđivanja.
Prema rečima Gorana Papovića iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, kada potrošač primeti grešku na računu van radnje, tad je već jako teško da dokaže koliko je zapravo nečega kupio. U tom slučaju može samo da prijavi tržišnoj inspekciji, ali bez prekršajnog naloga ništa ne može da uradi. Ako se prevara ne primeti na licu mesta, ne postoji zaista pravi način da kupac dokaže da nešto nije kupljeno.
Međutim, u poznatim trgovinskim lancima kažu da imaju rešenje za takve situacije jer njihova poslovna politika nalaže da je kupac uvek u pravu. U jednom od naših najvećih lanaca ne isključuju da imaju takvih situacija jer u “brzini sve može da se desi”.
Ako kupac primeti na licu mesta grešku u računu, prepravlja se račun, zaposleni popunjava interni formular i vraća kupcu novac na licu mesta. Onaj ko tek kod kuće primeti da je neku robu platio više puta, treba da se vrati u prodavnicu i zajedno sa poslovođom pregleda kameru i ako se pokaže da je u pravu, novac mu mora biti vraćen.
Kod drugog lanca marketa zastupljenog u našoj zemlji, procedura je malo jednostavnija jer ne zahteva vreme da se kamera pregleda.
Kada kupac ili trgovac grešku primete prilikom plaćanja, na kasi, onda se odmah radi ispravka računa. Ukoliko kupac grešku primeti kada izađe iz objekta, onda je potrebno da u prodavnici, na info pultu, popuni jedan formular i odmah dobija povrat novca.
Izvor: Potrošač.info
Da li su se vama dešavale ovakve situacije? Ako jesu, kako ste ih rešili?