Maturanti žele da izgledaju poput svetskih zvezda
Maturantima su prilikom odabira adekvatne garderobe glavni uzor poznate ličnosti i TV lica. Sve ono što vide kod njih prosto postaje „trend“ i veoma lako se usvaja u svakodnevnici.
Poznate ličnosti mogu izgledati veoma lepo, pristojno i stilski usklađeno. Ipak, sve više dominira provokativan i vulgaran izgled, koji je na svakom mediju dominantan, a koji mladi bez kontrole i ograničenja usvajaju.
Kakav je zapravo uticaj medija i koji su među njima danas najznačajniji?
Za razliku od ranijih generacija omladina današnjice sve manje gleda televiziju, a sve više vremena provodi informišući se na internetu. To nije iznenađenje, na neki način je i opravdano i sa sobom vuče svoje pozitivne strane. Većina televizijskih programa ne nudi adekvatan i prikladan sadržaj, već nudi komercijalni sadržaj koji zatupljuje.
Na internetu su informacije svima i veoma lako dostupne, a mladi koji pretežno provode vreme na društvenim mrežama iz ovog nepresušnog izvora crpe svoje ideje, pa tako i ideje i modele za odevanje i stil koji grade. Veoma inspirativne ideje pronalaze na Instagramu, prate modne blogere, influensere, poznate medijske ličnosti i traže savete od njih u mnogo većoj meri nego što, na primer, gledaju modele svetskih poznatih modnih kreatora.
Poslednjih godina je trend da se maturanti oblače što izazovnije, kako bi izgledali vizuelno sličnije svojim idolima, a što drugačije od mladolikih tinejdžera što zapravo jesu.
Mlade devojke žrtvuju udobnost zarad modernog i atraktivnog fizičkog izgleda. Što se dečaka tiče na delu je višegodišnji trend kopiranja muzičkih i rijaliti selebritija.
Matura posle srednje škole je jedinstveno iskustvo, koje svi doživljavaju kao izlazak iz doba detinjstva. Garderoba za maturu može se nabaviti na više načina:
- kupovinom u gradu,
- obilaskom većih gradova poput Beograda i Niša,
- naručuje se preko interneta,
- angažuju se šnajderke.
Prilikom potrage za savršenom haljinom ili maturskom odevnom kombinacijom, mnogi maturanti a naročito devojke, prevrnu „i nebo i zemlju“ da pronađu savršenu odevnu kombinaciji. Zamisao je da u njoj moraju izgledati spektakularno.
U svojoj haljini osećaju prelepo, odraslo i poput prave zvezde. Ovaj osećaj je svaka mlada devojka ima, a roditelji su ti koji će udovoljiti zahtevima i odbaciti svoja pravila i kupiti garderobu kakvu deca žele ili neće udovoljiti njihovim zahtevima.
Jedno je sigurno, svakom roditelju prija da svoje dete vidi sređeno i u najlepšem izdanju. Ni jedan roditelj neće svojm detetu uskratiti malo luluksuza tog najsvečanijeg događaja u detinjstvu, koji se ne događa svakoga dana.
Ali, u svemu ovome mora se postaviti granica:
- novac,
- dobar ukus.
Jedna od granica je novac. Ne treba se preterivati sa količinom novca koji će biti potrošen samo na jedno veče za odeću koja će detetu biti neudobna i generalno neprijatna, ali u kojoj će izgledati „glamurozno“.
Druga granica jeste ona koja se odnosi na dobar ukus, smernost i pristojnost. Odeća, a naročito odeća za decu, ne sme biti sredstvo za propagiranje lakog i brzog života, promiskuiteta i lakog morala.
Najbolja preporuka je da se za maturu kupuje prikladna garderoba, u kojoj će se deca osećati prijatno, udobno i u skladu svojim godinama. Kada matura prođe, tu garderobu moći će ponovo da nose i u brojnim drugim prilikama. Treba slušati savete skusnijih i roditelja, ali svako dete odluku treba da donese samostalno.
Najbitnije je da odabere odeću i obuću u kojoj će se osećati lepo i lagodno. Ne treba preterivati ni sa detaljima, poput previše nakita i ukrasa, već izabrati da sve bude umereno.
To je veče u kojoj su zabava, smeh, druženje i šala najbitniji. To je veče koje će pamtiti po veselju, pesmi i lepom raspoloženju.