Šta da radite kada na proizvodu piše jedna, a na kasi vam naplate drugu cenu

Prilikom odlaska u kupovinu može se desiti da dođe do zabune oko cena proizvoda koji kupujete. Na rafu ili samom proizvodu uočite i računate na jednu cenu, a kada dođete na kasu da artikal platite, prodavac otkuca potpuno drugačiju cenu. I to naravno uglavnom veću.

U prodavnicama kažu da se to može desiti iz više razloga:

  • dolazi do greške kada je za pogrešan proizvod postavljena cena,
  • greškom ne promene staru akcijsku cenu sa novom i ispravnom,
  • greška, zbog nedovoljno vremena i ljudi da promene cenu velikom broju proizvoda.

Većina kupaca će pitati na kasi o čemu se radi i zašto je naplaćena druga cena. Ali ima i kupaca kojima će biti neprijatno da bilo šta kažu. I platiće veću cenu bez prigovora.

Nedavno nam se jedan čitalac obratio, sa problemom oko neusaglašenih cena u jednoj borskoj prodavnici. Prodavnica u kojoj je pazario veoma je poznata svim građanima, ali u ovom tekstu nećemo reći o kojoj se radi.

Proizvodi koje je Nikola M. pazario su čokolada i sok, sa naznačenim akcijama. Kada je došao do kase da plati, oba proizvoda su imala potpuno drugačije cene. Pitao je prodavačicu o čemu se radi, kada je video da je račun veći nego što bi trebalo. Nakon razmatranja problema, ispostavilo se da su (niže) cene stavljene na pogrešne proizvode, a da prave cene nisu bile vidljive.

„Cake“ prodavaca

Kada su u toku akcije, veće su i gužve po prodavnicama. Prodavci obično budu kratki sa vremenom koje je potrebno da se svi proizvodi pregledaju i i da im se zamene cene. To je najčešći razlog zbog kojeg se javljaju ovakvi nesporazumi.

Sa druge strane, to ponekad može biti klasična caka“ prodavnice, kako bi navukla ljude da kupe više. To u prodavnici sigurno neće reći, iako ih neke zaista praktikuju, što se može primetiti po veoma čestom i redovnom „raskoraku“ između cena na rafovima i cena na računu.

Mnogi trgovci koriste različite načine ne bi li privukli nove mušterije. Služe se i dobrim i lošim metodama, kako bi kupce koji su došli da kupe jednu stvar, zapravo, privukli cenom „akcijskog“ proizvoda i podstakli da kupe još nešto. Ovo naravno ne sme biti opravdanje za ovakvu lošu praksu, koje je u suštini i privredni odnosno trgovinski prekršaj.

Ovim tekstom podstičemo sve kupce koji su doživeli slične situacije da na kasi obavezno reaguju, a ako na isti problem nailaze redovno i često, da se obrate i udruženjima potrošača kao i tržišnoj inspekciji.

Neusaglašene cene mogu ipak biti i sasvim slučajne greške

Naravno, često se dešavaju slučajne greške. Zaista može doći do zabuna oko neusaglašenih cena, koje na svu sreću mogu biti relativno lako i brzo ispravljene.

Svaki kupac ako i kada primeti da je naplaćena druga cena, ima pravo da pita za razlog. Ima pravo da zahteva objašnjenje ili ispravku. Ako primeti bilo kakvu grešku oko cene, ima puno pravo da pita i da se žali na kasi. Ukoliko se sa prodavcem ili poslovođom ne reši problem, treba se obratiti Udruženju za zaštitu potrošača ili tržišnoj inspekciji.

Iako se greške dešavaju, za ovakve stvari se mora mnogo voditi računa. Mora se obraćati pažnja na sve detalje u prodavnici, kako ne bi došlo do bilo kakve zabune, bilo namerne ili slučajne.

Da li se i vama desilo nešto slično? Podelite sa nama svoje iskustvo.