google-site-verification: google89c20a433d2c9891.html

Šta Borani misle o otvaranju trgovinskog lanca „Lidl“ ?

Naš grad će tokom 2018. godine biti bogatiji za još jedan veliki supermarket, a Borani još jednim mestom za veću porodičnu kupovinu. Istraživali smo i pitali šta naši sugrađani misle o tome.

Susreli smo se sa različitim odgovorima, a interesantno je da su mišljenja podeljena. Puno ljudi podržava ovaj projekat i vidi mnogo pozitivnih strana. Takođe, puno je ljudi koji ne dele pozitivno mišljenje.

Da krenemo sa pozitivnim komentarima.

Trgovinski lanac Lidl biće jedini objekat u istočnoj Srbiji u kome se na jednom mestu mogu kupiti sve potrebne stvari za domaćinstvo i to po najpristupačnijim cenama. Zbog toga privlači simpatije brojnih građana.

Potrošačima je najbitnije da kupovina bude povoljna i "što jeftinija". Otvaranjem Lidla na naše tržište, pojaviće se u ponudi puno novih proizvoda iz Evropske unije, koji su dosta kvalitetniji i biće često propraćeni akcijama. Zbog velike i razvijene trgovinske mreže, proizvodi u ovom supermarketu biće nižih cena nego što su cene ostalih domaćih proizvoda. To se čini kao povoljan metod za uštedu novca. Veća i grupna kupovina je dobar način i za uštedu vremena, naročito za ljude koji vole vikendom ili jednom nedeljno da kupuju sve neophodne namirnice.

Želja potrošača za novim proizvodima proverenog i vrlo dobrog kvaliteta, zatim proizvoda koji se samo tamo mogu pronaći po jako pristupačnim cenama, takođe su razlozi koji će građane privući da odu tamo i pazare. Ponuda jedinstvenih proizvoda i način izlaganja robe široke potrošnje Lidl čini specifičnim i konkurentnim u odnosu na ostale supermarkete.

Dobra lokacija na samom ulazu u grad, gde je izgrađen objekat, kao i moderan izgled zgrade, skupa doprinose boljem vizuelnom utisku okoline i našeg grada. Građanima koji žive u blizini ove prodavnice olakšaće kupovinu zbog toga što ne moraju autom da idu i obilaze, već mogu skoro sve pronaći na jednom mestu.

Pored toga, zapošljavanje je bitna stavka. Mnogo ljudi čeka šansu za posao i ovaj način je mogućnost da dođu do njega.

Kao što smo prethodno napisali, mišljenja su podeljena. 

Postoje građani koji nisu oduševljeni idejom o otvaranju još jednog supermarketa. Bor nije veliki grad i potreba za otvaranjem još jednog u nizu, nije bila neophodna. Postojeći veći obekti poput Maxi-ja, Tekijanke i Idea, kao i puno manjih lokalnih prodavnica, podmiruju potrošačke potrebe svih stanovnika.

Lokacija na kojoj se nalazi nije presudan faktor nekim građanima koji žive u centru grada, na starom selištu, bolničkom naselju.... U blizini imaju i druge prodavnice u kojima mogu sve isto ili slično da kupe.

Nekim potrošačima ni cena nije presudan faktor. Navika da pazare već isprobanu i svoju omiljenu hranu, meso, voće, povrće... tamo gde su navikli da kupuju je bitnije nego ušteda od nekoliko stotina dinara. Lokalne naseljske prodavnice žive od komšija koje kod njih svakodnevno i godinama pazare. Zbog toga mnogi misle da će veliki marketi dovesti do zatvaranja malih prodavnica i ne žele svojom kupovinom tome da doprinesu.

Negativan stav postoji i prema stranim proizvodima, koji su konkurentni i guše prodaju domaćih proizvoda. Većina namirnica je neorganskog porekla, nisu zdravi za prehranu, a masovnom kupovinom istih guši se domaća privreda.

Među borskim maloprodajnim objektima oseća se panika zbog straha od zatvaranja svojih radnji. Većini kupaca jeste najbitnije da ne potroše previše novca u kupovini, a da ipak kupe sve što im je potrebno. Poslodavcima je, sa druge strane, bitno da opstanu na tržištu. Upravo zbog toga vlasnici maloprodajnih prodavnica se plaše da će morati da otpuste svoje radnike i zatvore firme, što ne bi bilo dobro kako za radnike, tako i za njih same.

Na kraju, naš zaključak.

Može se neprstrasno tvrditi, da višak konkurencije nikada nije bila loša stvar i da to može dovesti samo do generalnog smanjenja cena, a ne do zatvaranja prodavnica i otpuštanja ljudi. Veća konkurencija i niže cene samo mogu biti vrlo dobra stvar za sve kupce.

Kakvo je vaše mišljenje? Da li spadate u one građane kojima se dopada što će Lidl otvoriti svoju prodavnicu ili možda ne delite mišljenje sa njima?

Slobodno možete ostaviti komentar, savet, predlog, kritiku. Lajkujte nas, podelite članak i pratite objave.

6 thoughts on “Šta Borani misle o otvaranju trgovinskog lanca „Lidl“ ?

  • новембар 20, 2016 at 5:58 pm
    Permalink

    Mislim da je velika sramota za ovaj grad, a i globalno za ovu zemlju sto su napravili prostora za jos jedan trgovinski lanac koji je inostran. Kakva crna radna mesta? Dvadesetak njih ce posao naci tu, a koliko ce izgubiti zbog smanjenja prometa na drugim mestima?! Drugo, pdv stranih firmi ide u zemlje odakle su te firme. Sledece, novi, jeftiniji proizvodi, inostrani pritom, koji ce samo da dovedu do toga da se u nasim fabrikama – Pionir, Bambi, domace mlekare, Stark itd. manje proizvodi i da opet neko izgubi posao. Sve je to propaganda i jos jedna prodaja najboljih lokacija, skolskih igralista itd. kojima se ovajdio neko treci. Sto nisu gradili Lidl na onom mestu prekoputa Doma zdravlja gde su barake? Pa da to rasciste i da mozda stvarno iskoristimo dolazak te firme na pravi nacin? Ja svakako necu biti jedna od osoba koje ce tamo pazariti.

    Reply
    • новембар 30, 2016 at 8:14 pm
      Permalink

      PDV ne ide u druge zemlje! PDV je uračunat u cenu proizvoda i iznosi od 5 do 20% i ide na račun budžeta Srbije!

      Reply
  • новембар 30, 2016 at 10:58 am
    Permalink

    Šteta što neće biti otvoren sada po završetku, jer naselje Metalurg, IV MZ nemaju ništa u blizini, nema mesare, samo male prodavnice gde je izbor robe ograničen. Što pre početi sa radom

    Reply
    • новембар 30, 2016 at 2:03 pm
      Permalink

      Ako je nekom iz IV mesne Tekijanka daleko, onda ne znam kako će im Lidl biti bliže.

      Reply
  • новембар 30, 2016 at 7:25 pm
    Permalink

    Odlicno sto ce jos jedan trgovinski lanac biti otvoren, gde ce biti konkurencije, smanjenje cena i popusti uvek su dobrodosli za kupce.

    Reply
  • новембар 30, 2016 at 7:44 pm
    Permalink

    Lidl, za razliku od ostalih trgovinskih lanaca, ima istu politiku cena u celoj drzavi u kojoj posluje, tako da ce npr cena nekog artikla biti ista u siromasnom gradu kao i u bogatom, odnosno gde je veci standard. To bi trebalo da obori cene u maxiju i ostalim marketima, koji su inace u Boru medju najskupljima u Srbiji.

    Reply

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *