Jeftino i kvalitetno, a laptop može i za 7000 dinara

U blizini glavne gradske pijace, nalazi se još jedno, našim građanima dobro znano i nekima omiljeno mesto za kupovinu. To je dobro poznata „rizla“ koja je odmah iza velike buvlje pijace, u samom centru grada. Pored garderobe može se pronaći i kućna oprema, pribor, tehnika, posuđe, alat, igračke i slično.

Jakne se mogu kupiti po ceni od 300 – 400 dinara, haljine za 200 do 500 dinara, obuća od 50 do 300 dinara, igračke za 50 i 100 dinara, bluze za 50 i 100 dinara, pantalone za 100 do 300 dinara, torbe za 50 i 100 dinara, kupaći 200 -300. Android mobilni telefoni koštaju po 3.000 -4.000 dinara, a ispravan laptop sa ispravnom baterijom za 6.000 – 7.000 dinara. Pribor za ručavanje košta oko 500 dinara. Pegla košta 300 – 400,  usisivač 600 – 700 dinara. Mušterije su pretežno žene (i tek poneki muškarac), kako su nam i prodavci potvrdili.

Rizla pijaca Bor

Pitali smo ženu koja redovno tamo kupuje kožne torbe za 100 dinara, šta zapravo radi sa njima. Ona ih nakon kupovine odšiva i seče parčiće, kako bi skrojila i sašila nove torbe po svom ukusu. Poznanica je kupila beli komplet uniforme za medicinsku sestru koju je platila 700 dinara. Pre nekoliko meseci je moj prijatelj kupio laptop za 7.000, koji se nije pokvario još uvek. Poznanik je kupio crni mantil marke Tom Tailor, koji je platio 300 dinara.

Ovaj deo pijace Borani poznaju po raznoraznim nazivima. Najprepoznatljiviji i najčešći su : 

  • „rizla“, 
  • „brč brč“,
  • „gomilice“,
  • „butik sagni se“,
  • „šoder šop“,
  • „ponte ros,“
  • „merkator (merkaš i kupiš)“,
  • „šoder butik“,
  • „beton butik“,
  • „klekni,
  • „naguzi se“ :).

Rizla pijaca Bor

Na ovim tezgama roba je uglavnom nabacana na gomile. Zbog toga se nažalost veoma teško raspoznaje tip garderobe, pa je neophodno prevrtanje i tumaranje od početka pa do kraja tezge. Na pojedinim delovima pijace roba je poređana i po prostirkama na podu.

Na nekim tezgama je uredno složena i ispravljena sva ponuđena roba, pa se može prepoznati šta je šta. Ovakve tezge su dosta urednije i pedantnije, što je pohvalno za prodavca, ali je prilaz do njih užasan – blatnjav i prljav.

Rizla pijaca Bor

Najmanje je tezgi na kojima su stvari izložene lepo, po ofingerima ili složene po kategorijama: majice, pantalone – muške i ženske, dečije stvari, ženski džemperi…. To je svakako najkulturniji vid prodaje, ali nažalost najmanje ima takvih prodavaca.

Ima prodavaca i na trotoaru, duž ulica pored zgrada Češlja, kao i u ulici pored Vatrogasnog doma.

Ovaj deo pijace nije mali, već se prostire na velikoj površini i broji, po našoj slobodnoj proceni sve skupa najmanje stotinak različitih tezgi ili prostirki (a možda i više). U odnosu na nekoliko prethodnih godina, ovaj broj prodavaca znatno je porastao, a da ne pominjemo tek broj stalnih, kao i novih mušterija (koji svakodnevno raste).

Posla najviše imaju petkom i subotom, kao i danima kada se primaju plate.

Kako kažu, čim žene podignu novac odmah požure dole, da vide da li je stiglo nešto novo i zanimljivo. Nema pravila kada dobijaju robu, ali većina tempira da nešto novo ubaci upravo pred dane primanja plata. Tih dana kažu „vlada ludnica dole i prave najveći promet“.

Rizla pijaca Bor

Ako neko misli da na ovoj rizla pijaci pazari samo klijentela koja „nema novca“, pogrešio je.

Tamo pazare svi. Naročito građani koji nedostatak novca ne osećaju. Razlog je jednostavan. Jeftino je, a mogu da se proberu čak i neke nova, markirane i kvalitetne stvari i oprema. Na taj način ostvaruju se uštede, a dobija se kvalitet. Ljudi kupuju kod njih jer su stvari jeftinije, a ko barem malo zna da prepozna kvalitet lako može da ga dobije za sitne pare. Drugi razlog je svakako nedostatak novca, ali je on gotovo neprimetan i u maloj meri izražen.

Rizla pijaca Bor

Zbog sezonskih poslova manje ima prodavaca.

Primetili smo da je tokom našeg obilaska prodavaca bilo malo. Nije bilo mnogo ni potencijalnih kupaca cirkulisalo među redovima, a obišli smo pijacu u subotu ujutru. Prodavci su nam rekli da je u toku sezona višanja i da je veliki broj ljudi, koji svakodnevno radi na pijaci, otišao u berbu. Zbog toga je svima prodaja dosta manja.

Objava sa Facebook-a iz oktobra 2017. godine.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *